Archiwum marzec 2020


mar 23 2020 Zawieszenie wpisów

W związku z rozpoczęciem zdalnych zajęć z dziećmi blogowe wpisy będą na jakiś czas zawieszone.

Trzymajcie się zdrowo :)

mar 20 2020 Ćwiczymy buzię i język

Pamiętajcie, że ćwiczenia buzi i języka są bardzo ważne. 10 minut dziennie przed lustrem ale systematyczne ćwiczenie a buzie będą gotowe do ładnego mówienia :)

Po rozćwiczeniu buzi i języka zaczynamy powtarzać głoskę SZ. Pamietacie jak ? Jeżeli nie, to zajrzyjcie do teczek. Dla przypomnienia ilustracja naprowadzająca 

jezyk

 

Jak już to zrobicie przystępujemy do następnego punktu. Powtarzamy wyrazy, a później kolorujemy obrazek. Miłej pracy :)

 

sz

 

mar 19 2020 pozdrowienia od Pani Uli

Kochani w związku z zaistniałą sytuacją nie możemy wspólnie pracować w szkole. Dlatego przesyłam techniki koncentracji, które możecie wykonywać samodzienie w domu. Ćwiczenia dla uczniów w domu. 😊😊

Jak poprawić swoją koncentrację?🤯
Nie możesz skupić się podczas nauki? Masz problemy z zapamiętywaniem prostych spraw? Powinieneś poprawić pracę swojego mózgu. Wystarczą ćwiczenia wykonywane regularnie, aby zwiększyć koncentrację, pamięć i wspomóc swój organizm. Wszystkie możesz wykonywać w domu. Zafunduj sobie intelektualną gimnastykę. To zaledwie 10-15 minut dziennie!👍👍👍

Ćwiczenia wspomagające pracę twojego mózgu możesz wykonywać w każdym🧐 momencie – zarówno w domu, jak i w szkole podczas przerwy. Zobacz jakie to proste.

Trening oczu wzmacnia zapamiętywanie🙄👀

Usiądź wygodnie na krześle, prostując kręgosłup. Trzymaj głowę skierowaną do przodu. Przez 30-40 sekund patrz naprzemiennie w prawo i lewo nie wykonując przy tym żadnych ruchów głową. Dzięki temu bardzo sprawnie rozruszasz prawą i lewą półkulę mózgu, co zwiększy twoją zdolność zapamiętywania. Ćwiczenie powtórz 2-3 razy, stosując około 10-sekundową przerwę między kolejnymi seriami.

Nieustannie poszukuj nowości👍👩‍💻👨‍💻

Nic tak nie pobudzi twojego mózgu, jak ciągłe poszukiwanie nowych informacji. Jak to zrobić? Codziennie poświęcaj 5-10 minut na przeszukiwanie w Internecie 💻ciekawostek np. związanych z twoimi zainteresowaniami. Kto wie – może w ten sposób znajdziesz także nowe hobby.😊Jeżeli Internet rozprasza cię i nie możesz skoncentrować się na tym, co masz zrobić – spróbuj innej metody. Zamiast poszukiwać informacji w Internecie, czytaj książkową encyklopedię lub atlasy tematyczne.👩‍💻📖📚

Potraktuj ćwiczenia jako zabawę👍🏃‍♂️🏃‍♀️

Czy wyobrażając sobie, że musisz wykonać jakieś ćwiczenie, od razu czujesz się gorzej?🏃‍♂️ Potraktuj rozruszanie swojego mózgu jako zabawę. Zagraj ze znajomym lub rodziną. Taka zabawa wyzwoli ogromne pokłady kreatywności, które na moment zostały uśpione. To przy okazji dobra okazja do poznawania siebie nawzajem i wspólnego spędzania czasu.

Zastosuj odpowiednie techniki😊🧘‍♀️🧘‍♂️

Możesz wykorzystać specjalne techniki, które wspomagają logiczne myślenie.🤹‍♀️🤹‍♂️ Tworzenie map 🗺myśli związanych z konkretnym tematem, czy rozwiązywanie studium przypadku to tylko niektóre z nich. Bardzo popularna jest metoda rzymskiego pokoju, która polega na zapamiętywaniu konkretnych haseł poprzez kojarzenie ich z przedmiotami z twojego otoczenia. Spróbuj raz w tygodniu zafundować sobie taki trening i sprawdź, jak sobie radzisz.

Oddychaj pełną piersią😤

Może wydać ci się to dziwne, ale jeżeli nie możesz się skoncentrować – twój mózg może nie mieć dostarczonej wystarczającej ilości tlenu. Być może źle oddychasz albo zbyt dużo czasu spędzasz przed komputerem. Zrób sobie przerwę – wyjdź na spacer. 🚶‍♀️🚶‍♂️To ćwiczenie nie wymaga od ciebie praktycznie żadnego zaangażowania oprócz chęci.😊

 

Jeżeli na początku nie zauważysz poprawy – nie zniechęcaj się. Czasem potrzeba trochę więcej czasu, aby rozruszać umysł. Regularna praca w końcu przyniesie zadowalające efekty. Tymczasem trzymajce się ciepło, dbajcie o siebie i swoich najbliższych. 😊😊😊😊😊

mar 18 2020 Ćwiczymy buzię i język c.d.

 

1. Ćwiczenia słuchowe – stanowią bardzo ważną grupę ćwiczeń logopedycznych, ponieważ często opóźnienia czy zaburzenia rozwoju mowy pojawiają się na skutek opóźnień rozwoju słuchu fonematycznego. Stymulując funkcje słuchowe przyczyniamy się do rozwoju mowy dziecka.


Przykłady:
·„Co słyszę?” – dziecko nasłuchuje i rozpoznaje odgłosy dochodzące z sąsiedztwa, ulicy, różne sprzęty, pojazdy,  zwierzęta. (Przykładowa strona z odgłosami:  https://odgłosy.pl/ )

·Szukanie ukrytego zegarka, radia, dzwoniącego budzika.

 ·Wyróżnianie wyrazów w zdaniu. (Z ilu wyrazów składa się zdanie:  Mama czyta książkę. (3))

·Dzielenie na sylaby imion dzieci, rzeczy, zwierząt.

·Wyszukiwanie imion dwusylabowych i trzysylabowych.

·Rozróżnianie mowy prawidłowej od nieprawidłowej.
·„Co to za wyraz?” – rodzic i dziecko naprzemiennie głoskują  wyrazy i zgadują.                 (m – a – m – a (mama), b – a –  l – o – n (balon) itp.
·„Co słyszysz na początku / końcu/ w środku wyrazu?” (nagłos: kot (k), owoc (o) itp., wygłos: rak (k), kos (s) itd., śródgłos: bok (o), rak (a) itp.

 Ciekawy artykuł pomagający nauczyć dziecko głoskować i dzielić wyrazy na sylaby: (https://www.mjakmama24.pl/edukacja/pomoc-w-nauce/gloski-przyklady-aa-RZFj-caSE-AqfM.html)

 2. Ćwiczenia oddechowe - poprawiają wydolność oddechową, sprzyjają wydłużaniu fazy wydechowej, co powoduje poprawę jakości mowy. Ćwiczenia prowadzone są najczęściej w formie zabawowej, przy wykorzystaniu różnych środków, np. piórek, piłeczek, wody mydlanej, chrupek, wiatraczków itp. Są także wplatane w opowieści i zabawy ruchowe.

Przesyłam link do ciekawych propozycji ćwiczeń oddechowych: http://zabawkilundi.pl/blog/cwiczenia-oddechowe-dla-dzieci/ )

 3. Ćwiczenia motoryki narządów artykulacyjnych

·Cmokanie, parskanie, masaż warg zębami ( górnymi dolnej wargi i odwrotnie).

·Wymowa samogłosek w parach: a-i, a-u,i-a,u-o,o-i,u-i,a-o, e-o itp.

·Wysuwanie warg w „ ryjek”, cofanie w „ uśmiech”.

·Wysuwanie warg w przód, następnie przesuwanie warg w prawo, w lewo.

·„Głaskanie podniebienia” czubkiem języka, jama ustna szeroko otwarta.

·Oblizywanie dolnej i górnej wargi przy ustach szeroko otwartych / krążenie językiem/.

·Wysuwanie języka w przód i cofanie w głąb jamy ustnej.

·Kląskanie językiem.

·Dotykanie czubkiem języka na zmianę do górnych i dolnych zębów, przy maksymalnym otwarciu ust.

·Język przyjmuje na przemian kształt „łopaty” i „grota”.

·Oblizywanie zębów po wewnętrznej i zewnętrznej powierzchni dziąseł pod wargami. Usta zamknięte.

·Wywołanie ziewania przy nisko opuszczonej szczęce dolnej.

·Płukanie gardła ciepłą wodą.

·„Chrapanie” na wdechu i wydechu.

·Głębokie oddychanie przez usta przy zatkanym nosie i odwrotnie.

·Nadymanie policzków –„ gruby miś”.

·Wciąganie policzków –„ chudy zajączek”.

·Naprzemiennie „ gruby miś” –„ chudy zajączek”.

·Nabieranie powietrza w usta, przesuwanie powietrza z jednego policzka do drugiego na zmianę.

Dołączam jeszcze link do ćwiczeń grafomotorycznych, które wpływają pozytywnie na naukę pisania https://www.mjakmama24.pl/edukacja/edukacja-wczesnoszkolna/cwiczenia-grafomotoryczne-dla-dzieci-labirynty-dla-dzieci-do-wydruku-aa-x77P-3hVi-uXYk.html

 

 Udanej zabawy :)

mar 17 2020 Ćwiczymy buzię i język

ćwiczenia